Superblog 2018

Mens sana in corpore sano!

Posted on in Superblog 2018

Momentul în care am aflat că o altă ființă crește înlăuntrul meu, a fost momentul în care am decis să mă documentez despre tot ceea ce înseamnă parenting. Am început sa fac planuri despre tot ce va aduce această nouă ființă în cadrul familiei noastre și am decis să fac tot ce-mi stă în putință pentru ai oferi copilului meu tot ce e mai bun și mai sănătos pentru a avea o creștere și o dezvoltare armonioasă.

Când deja am început să simt primele mișcări ale bebelușului meu în perioada sa intrauterină, am ales numele pe care în va purta, am început să-i pregătim camera și să îi cumpăram deja primele hăinuțe.

Am primit multe sfaturi în ceea ce privește alimentația, dar m-am documentat atât de mult despre tot ceea ce înseamnă lapte praf, încât mi-am dorit din tot sufletul să pot să-l alăptez cât de mult posibil.

21 ianuarie 2015 a fost cea mai fericită zi din viața mea de până acum. Andres, băiețelul nostru a văzut lumina zilei, iar eu am fost o mămică fericită că pot să-i ofer ce-a mai sănătoasă nutriție – laptele matern.

Am reușit să-l alăptez exclusiv până la 6 luni și apoi în paralel cu mâncarea solidă până la 1 an și 7 luni. Cred în importanța alăptării și promovez cât pot de mult acest lucru. Andres, băiețelul meu, are o imunitate de fier și sunt convinsă să acest fapt se datorează alimentației.

Am înțeles încă de la începutul misiunii mele de părinte că sunt responsabilă îi ai forma copilului meu deprinderi sănătoase în ceea ce privește alimentația, așa că e important ca el să aibă la fiecare masă mâncare cu aport nutrițional și nu doar gustoasă. Doar așa va ajunge un om puternic.

Noi avem o regulă, dacă o pot numi așa… După fiecare masă, Andres se așează lângă ușă și se măsoară pentru a vedea dacă a mai crescut. Este un joc de copil, dar încerc să-i explic de fiecare dată, că e important să-i dăm stomăcelului nostru ceea ce are nevoie pentru a funcționa corect.

De cele mai multe ori aleg sa-i ofer băiețelului meu la micul dejun, budincă din semințe de chia. Micul dejun este cea mai importantă masă; așa că vreau să-i ofer aportul necesar de fier și calciu încă de la prima masă a zilei. Pentru cei care nu știu, chia este un super-aliment și conține de 4 ori mai mult fier și calciu decât orice alt aliment.

Pentru prânz uneori optez pentru o salată grecească care poate conține: brânză feta, castravete, roșie, ceapă, măsline, ulei de măsline, capere, oregano, busuioc, pâine prăjită și dressing de iaurt. Copilul meu adoră lactatele în orice formă așa că profit și astfel îi ofer o masă bogată în proteine, fibre și acizi grași esențiali.

Nu uit nici de desert. Orice copil adoră desertul, dar pentru asta optez uneori pentru tarta de curmale. Am ăsit rețeta de pe site-ul celor de la Sanovita. Găsit acolo o sumedenie de rețete numai bune de folosit dacă vreți să optați pentru sănătate, înainte de toate.

O minte sănătoasă se dezvoltă într-un corp sănătos, așa că alegeți sănătatea înainte de toate!


Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2018 – Proba 14. Pledoarie pentru sănătate

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *