Călătorii

O săptămână all-inclusive în Alanya – Turcia cu ai mei băieți!

Posted on in Călătorii

Încă de la întoarcerea din Ibiza am plănuit vacanța pentru 2018. Pentru că în 2017 am ales Ibiza și implicit Spania, în 2018 am optat pentru estul Europei și am ales Turcia. Am rămas fideli companiei cu care am fost în Ibiza, mai exact Jet2holidays.com.

Vacanța noastră a început în 2 iunie. Am decolat de pe aeroportul Stansted din Londra cu destinația Antalya. Am zburat aproximativ 4 ore. De parcă nu ar fi fost suficient drumul de acasă la aeroport și apoi zborul spre Turcia, dar ajunși în Antalya, am avut de parcurs și drumul de la aeroport la hotel, încă alte 3 ore. Am ajuns în stațiunea Alanya, la hotel Monart, locul unde aveam să ne petrecem următoarele 7 zile, puțin după miezul nopții.

Abia așteptam să ne întindem, ca să fim odihniți pentru a descoperi stațiunea cu prima oră a dimineții. De pe balconul camerei în care eram cazați puteam vedea marea. Între hotel și plajă, doar șoseaua se interpunea.

Dis-de-dimineață am coborât la masă. Am fost încântați să vedem multitudinea de desert-uri ce erau puse în fața noastră.

Pentru că ne aflam într-o țară musulmană, mâncarea era predominantă cu carne de miel, pui și pește. Eu nu m-am dat în vânt după felurile principale de mâncare, pepenele verde și desertul era obligatoriu în farfuria mea. Motiv pentru care am și început Rina după întoarcerea din Turcia 😀

Când am vizitat Turcia era în plină perioadă de Ramadan. Auzeam citirea Coranului în moschee încă de la primele ore ale dimineții, până după asfințit. La început mi s-a părut destul de ciudat, dar cu zilele ce treceau m-am obișnuit și parcă mi-ar fi plăcut să aud și la noi pe stradă rugăciuni și citiri din Sfânta Scriptură. Cred că îi apropie pe oameni mai mult de Dumnezeu, sau măcar îi trezește puțin câte puțin cu fiecare verset auzit.

Prima zi din vacanța noastră am petrecut-o pe plaja din fața hotelului, iar seara am plecat la plimbare încercând să descoperim puțin stațiunea. Am rămas fără cuvinte când am descoperit că un kebab la el acasă costă doar 1 Euro, iar în ce privesc buticurile, toate au prețuri orientative, acestea fiind negociabile în funcție de valoarea cumpărăturilor.

Pentru cea de-a doua zi din vacanță ne-am programat o dimineață de relaxare cu baie turcească și masaj. Despre acesta o să vă povestesc puțin mai pe larg într-un articol viitor. După-masa celei de-a doua zi am petrecut-o la piscina hotelului, iar seara am încheiat-o în curtea hotelului vizionând programul oferit de animatorii hotelului și apoi nelipsita plimbare prin stațiune.

Ziua a treia am petrecut-o la piscină, iar seara după cină ne-am dus în plimbare la cetatea din Stațiunea Alanya. Priveliștea a fost de vis. Din cetate, totul părea atât de liniștit, iar marea era fantastică. Pentru cei care o să ajungeți vreodată în Alanya, vă recomand cu drag vizitarea acestei cetăți.

În cea de-a patra zi, am petrecut dimineața la mare, iar după masa de prânz de-am bucurat de toboganul de la piscina hotelului. Andres a fost atât de fascinat și nu avea nici o temere în a se da singur. Cred că se antrena pentru AquaPark 🙂

Ziua a cincea a fost cred, cea mai interesantă zi din întregul sejur. Am fost cu corabia și am avut ocazia să înot în larg. Eu care am avut fobie de înotatul în apă care îmi depășește cu mult înălțimea, aici mi-am depășit această temere. Am avut parte și de o petrecere cu spume, de care ne-am bucurat toți 3. Pentru că ar fi mult prea lung acest articol dacă v-aș povesti pe larg despre acea zi pe corabie, am să scriu un articol doar despre această zi.

Cea de-a șasea zi și penultima din vacanța noastră în Turcia, am petrecut-o la AquaPark din Alanya. A fost o zi minunată. Andres a încercat aproape toate toboganele fără nici o temere. La un moment dat ne-am dat toți 3 pe același tip de tobogan de-o dată și pe mine m-a cuprins puțin teama, însă Andres nu avea nici o teamă. după fiecare tură el mai voia o dată. Târziu, spre seară s-a plictisit de tobogane și a preferat să ne joace într-una din piscinele complexului. A fost o zi pe placul lui Andres, cu siguranță.

Se vede pe fața lui ce fascinat era…

Ultima zi am petrecut-o la piscina hotelului, întrucât trebuia să eliberăm camera am optat să ne bălăcim la piscina hotelului, profitând încă câteva ore de facilitățile puse la dispoziție.

Am plecat din Turcia cu regretul că nu am ajuns la Pamukkale, însă de la hotelul unde eram cazați și până la Pamukkale erau 4 ore de transfer, ceea ce ar fi însemnat să călătorim 8 ore și să petrecem acolo alte 8 ore. Ar fi fost mult prea multă oboseală, și nu pentru noi, cât pentru Andres. Ne-am promis că vom pune vizitarea stațiunii Pamukkale pe lista noastră de priorități.

E un must-see!

Cam aceasta a fost, pe scurt, vacanța noastră în Turcia. Voi reveni cu articolul despre AquaPark și cel cu o zi în larg, pe corabie.