atracții

London Eye- cea mai populară atracție a Marii Britanii!

Posted on in atracții · Călătorii · Ce iubesc! · de văzut! · Londra

Îndată împlinim un an de când suntem la Londra și era inevitabil momentul în care să vizităm una dintre cele mai mari atracții ale acestei metropole.

Nici bine nu trecuse Revelionul și pentru că soțul meu lucrare în noaptea dintre ani, iar acea noapte am petrecut-o ca oricare alta, cu excepția faptului că vreo 2 ore după miezul nopții am putut să văd artificii pe cer în orice parte aș fi privit, am hotărât că trebuie să facem ceva special.

Așa mi-a venit ideea să mergem să vizităm câteva dintre atracțiile Londrei. Cum fiecare atractie oferă reducere dacă cumperi pachet de două până la patru atracții, am hotărât să vizităm London Eye, Madame Tussauds  și Sea Life. Soțul meu ar fi vizitat și The London Dungeon, dar mie mi-a cam ajuns vizita de la Castelul groazei de la Bran, așa că nu aveam nici o curiozitate pentru The London Dungeon.

O altă variantă era Shrek’s Aventure, dar citisem pe site că e recomandat copiilor între 6 si 12 ani, am decis să o lăsăm pe altă dată această vizită. Așa că ne-am cumpărat oferta de 3 obiective.

Fără să știm că obiectivul de pe site-ul căruia facem rezervarea va fi primul ce trebuie să-l vizităm, am făcut rezervarea la London Eye, cu termenul de vizitare 7 ianuarie ora 12:00. Ne-am cumpărat și un Ghid oficial că să urmărim totul de sus în cunoștință de cauză.

Iată că venise și ziua de 7 ianuarie, și vremea ținea cu noi.

Am menționat mai sus că nu știam că dacă rezervăm de la London Eye, acolo trebuie să mergem prima dată, pentru că am fi vrut să vizităm London Eye pe înserat. Dar cum vorbeam cu soțul meu, fie ziua sau seară ai șansa sau neșansa ca vremea să nu țină cu tine și să nu prea vezi mare lucru, chiar și sus fiind. Ei bine, noi am avut norocul unei zi superbe. Am ajuns la London Eye înainte de ora 12:00 pentru că nu știam dacă e aglomerație sau nu, fiind dumincă și vrea fiind atât de bună. Cred că nu am petrecut mai mult de 5 minute la coadă și am urcat într-una din capsulele ”Ochiului”.

Cu cât urcam mai sus vedeam tot mai multe obiective și am reușit să vedem chiar și stadionul Wembley, care se afla relativ aproape de locul unde locuim noi.

Din ghidul oficial ce-l cumpărasem încă din momentul în care am făcut rezervarea, am citit puțin despre cum a fost construit London Eye și am descoperit că inaugurarea a avut loc în 1999, în Ajunul Anului Nou.

În fiecare din cele patru puncte cardinale, putem observa diverse obiective turistice reprezentative pentru Londra.

În partea de sud a ”Ochiului Londrei” putem vedea :

• Country Hall – inițial a servit ca sediul central al guvernului londenez, azi în schimb e un mix de restaurante, hoteluri, apartamente și birouri de afaceri;
  • MI6 Headquarters – adăpustește Serviciul de Informații Secrete al Londrei;
  • Big Ben -are denumirea în corelație cu clopotul mare al ceasului. În prezent Big Ben-ul este în renovare pentru aproximativ 4 ani;
  • Westminster Abbey – biserica în care s-au oficiat 16 nunți regale;

În partea de vest puteam vedea:

• Hyde Park – acolo unde se organizează an de an Winter Wonderland;
  • Buckingham Palace – palatul familiei regale;
  • Ministry of Defence – își are originea în perioada lui Henry al VIII-lea;

• Nelson’s Column – monumentul care celebrează una dintre cele mai importante figuri istorice ale britanicilor;
  • Charing Cross Station – din acest punct sunt măsurate toate distanțele de la Londra;

În partea de nord putem vedea:

• The British Museum – a fost construit în anul 1857 cu scopul de a adăposti 71000 de obiecte de colecție;
  • BT Tower- turnul de telecomunicații de la BT;
  • Queen Elizabeth Olympic Park – casa lui West Ham United FC și a lui British Athletics;
  • St Paul’s Cathedral – a fost terminată de construit în ziua de Crăciun a anului 1711;
  • Oxo Tower – a fost oficial sediul poștei, dar o fost reconstruit în stilul Art Deco. Pe fiecare parte a turnului se găsesc trei ferestre mari în formă de cerc, x și încă un cerc, de aceea și denumirea de OXO;

Iar în partea de est:

• the Walkie Talkie – o clădire cu formă concavă, care reflectă și focusează razele solare cu o putere de 6 ori mai mare decât putea razelor directe ce le primim de la soare;
  • the Shard – o clădire zgârie-nori ce adăpostește birouri, restaurante, baruri, un hotel și spațiu rezidențial;
  • Canary Wharf Tower – cea mai mare clădire din UK în perioada 1990 – 2010;
  • The Old Vic Theatre – teatru construit în anul 1818 din unele materiale reciclabile rămase din originalul Palatul Savoy;
  • Strata – locuința a peste 1000 de persoane.

Londra are 20 de poduri care trec peste Tamisa. Din London Eye am putut vedea patru dintre acestea:

• Podul Lambeth;

• Podul Westminster;

• Podul Hangerford Bridge și Podul Golden Jubilee;

• Podul Waterloo.

Am mai aflat din ghidul oficial că întreg London Eye cântărește 2100 de tone, echivalentul a 1272 de taxiuri londoneze.

Tot din ghid am aflat că ”Ochiul Londrei” are 32 de capsule, câte una pentru fiecare cartier londonez, însă din superstiție au fost numerotate de la 1 la 33, capsula numărul 13 a fost exclusă.

London Eye a fost votat ca fiind prima destinație romantică din UK și a doua din lume, după Turnul Eiffel de la Paris.

Am plecat de la London Eye, după 30 minute petrecute într-una dintre capsusele ”Ochiului”,  încântați că am văzut de sus atât de multe atracții.

Recomand tuturor care se află la Londra, sau planifică o vizită în capitala Angliei, să viziteze acest obiectiv.

După cum am mai spus, dacă cumpărați pachet de bilete e mai convenabil decât pentru bilete individuale.

În zilele ce urmează o să vă povestesc cum a fost la Sea Life, al doilea obiectiv din seria celor 3 vizitate la începutul lunii Ianuarie.